onsdag den 20. december 2017

Diving on a monday

Idag var vækkeuret sat for vi skulle være på dykkerskolen klokken 9.  Det var dig ikke nødvendigt for jeg slog allerede øjnene op klokken 6 af mig selv og Listede derfor stille ud af værelset med computeren og håbede på, at jeg måske kunne få logget på wifi oppe i receptionen med computeren. Det var dog uden held og jeg kunne pænt gå tilbage på værelset og ligge og slappe af indtil vi skulle ned og have morgenmad.
Vi gik ned og spiste morgenmad ved ottetiden og derefter tilbage på værelset for at pakke vores dykkerfødder, maske og snorkel. Herefter trissede vi ned på stranden og hen til Titanic diving center. Her blev vi ekviperet med dykkerudstyr og velvidende som jeg var, bad jeg pænt om en dragt med lange ærmer og ben, fordi jeg vidste, at jeg som  altid fryser, selvom vandet kan være 28 grader.
Vi kom i udstyret og skulle dykke fra land eller rettere sagt, fra den lange bro nede ved stranden idag.
René havde ikke dykket siden han tog sit certifikat i 96, så han skulle have et opfriskningskursus. Lad mig blot sige, at det var godt, de havde givet os det gratis med i handlen, for der var ikke meget opfriskning til René ved dette dyk. Tiltrods for at jeg bestemt ikke var uerfaren og havde brug for opfriskning, blev vi begge bedt om at gå ned i vandet og lægge os i overfladen og vise, at vi kunne tømme vores maske og skifte regulatoren under vand. Hmn... umiddelbart ville jeg ikke være tryg hvis det var mine børn jeg havde sendt afsted med dette opfriskningskursus. Men nu blev vi altså blot sendt afsted og kunne begynde at nyde indtrykkene fra en vidunderlig verden under vand. Vi dykkede ved House Reef Titanic, der var ikke mere end ca 
10 meter dybt, så det gav os ekstra lang tid under vandet. Vi kunne være hele 50 minuter på tankene. Dykket var ikke det mest interessante dyk jeg har oplevet, men det vidste jeg allerede på forhånd. Jeg Ville blot dykke for, at vedligeholde mit kursus og få ekstra dyk ind på kontoen.
På sidste delen af dykket var der smukke koraller men ellers var det eneste lidt spændende vi så, blot en Sting Ray og en Lionfish.
Da vi kom op fra dykket fik vi pakket alt vores udstyr i en kasse så det var klar til at tage med ud på båden imorgen. Derefter gik vi hen til liggestolene og lagde os for at nyde stranden, solen og ikke mindst livet.
Vi røg i lokale cocktails og gin tonic nede i. Beach baren inden vi gik op i buffet restauranten for at få frokost. Vi fik drukket en masse hvidvin til frokosten, for vi skulle jo gerne gave noget for pengene.
Sa vi var godt mætte da vi gik til poolen og lagde os i solen og nød flere af de kolde drinks.
Vi blev liggende længe ved poolen inden vi gik på værelset for at indtage noget af alt det hvidvin, vi havde fået slæbt med os derop.
Vi spillede og hyggede os på værelset og glemte alt om tiden.
Klokken var blevet halv ti og vi skyndte os ned for at spise på den mexicanske restaurant, som desværre var lukket. Det var stort set alle restauranterne. Vi var dog så heldige, at vi nåede at få lidt mad på buffet restauranten på Titanic Beach , inden de fik ryddet buffeten helt væk.
Da vi havde spist gik vi op forbi diskoteket, fik en enkelt drink og så gik vi ellers hjem.
Vi skulle jo gerne være friske til imorgen, når vi skulle afsted med båden og dykke både formiddag og eftermiddag.
Godnat og tak for idag


Ingen kommentarer:

Send en kommentar