fredag den 15. december 2017

First Day at Titanic palace

Ankomsten til hotellet forløb super organiseret og det var et rmeget dejligt hotel.
Jeg kom ved halvfem tiden om morgenen og fik min bagage ind på værelset og derefter gik jeg op i loungebaren for, at nyde en kop te og en halv bolle, inden jeg så gik ned på værelset igen for at sove lidt.
Jeg havde fået et værelse med 2 enkelt senge men ville hellere have haft et værelse med en kæmpe dobbeltseng.
Værelset havde en fantastisk udsigt ned til en af de mange pools som hotellet byder på og jeg kunne i nattens mulm og mørke nyde synet fra min altan.
Jeg faldt nemt i søvn og vågnede igen omkring klokken otte.
Idag besluttede jeg mig for, at jeg bare skulle slappe totalt af og nyde mig selv og det dejlige selskab.
Jeg gik ned i restauranten ved pool området og blev mødt af et overdådigt morgenmåltid. 
Jeg fik lidt æg med grøntsager og utallige kopper te, derefter gik jeg ned til poolen og fandt en liggestol.
Lukkede øjnene og nød stilheden.
Da jeg havde ligget en times tid kunne jeg godt mærke at jeg blev rastløs og gik derfor op på værelset og trak i løbetøjet.
Jeg løb ned på stranden og videre langs vandkanten i håb om, at kunne lære området, at kende og se hvad det bød på af interessante aktiviteter.
Stranden var opdelt efter resorts og derfor var der vagter flere steder, så det var ikke ligetil,  at få lov at løbe ind i et andet resort end det man tilhørte , heldigvis formåede jeg alligevel, at få sneget mig selv afsted forbi vagterne og kom da også op på en 5 kilometers løbetur. Fantastisk - kan undre mig over,  at jeg altid nyder en løbetur når jeg er på ferie, men aldrig kunne finde på at trække i løbeskoene derhjemme,
Jeg kom forbi kitesurfing området på min løbetur og det var noget mindre moderne og præsentabelt end da jeg i marts var i Cabarete i Den Dominkanske reouplik.
Hmn.., tror lige jeg skal genoverveje om det bliver en af aktiviterne hernede, hvem ved!?
Efter løbeturen hoppede jeg i det rødehav nede ved stranden. Det var ikke særlig dybt, og selvom jeg gik langt ud, blev jeg nødt til blot, at sætte mig ned i vandet for at komme under. Efter badeturen gik jeg til poilbaren fik en kop kakaomælk med Rom og derefter en tur i poolen.
Ved titiden gik jeg i restauranten og blev glædeligt overrasket over udvalget af mad i buffeten.
Der var et stort udvalg af lækre grøntsager, bønner og andet lækkert som lige smagte mig.
Jeg fik lagt en god bund inden jeg vendte tilbage til poolen og Gik i gin og tonic.
Ved poolen spillede jeg et par backgammon og fik genopfrisket  dette fantastiske spil som jeg ikke har rørt de sidste par år.
Dagen idag har været totally relaxing og langtfra min normale rejsefærd hvor der er fart over feltet.
Min udfordring bliver, om en ferie med afslapning er ligeså afslappende som en ferie med fuld gang i den og masser af aktiviteter og oplevelser.
Efter mange kolde drinks var det vist tid til et bad på værelset og hygge.
Jeg havde været så heldig at få ombyttet værelset til et værelse  med kæmpe dobbeltseng og terasse med sol om morgenen, så jeg glæder mig allerede til at slå øjne op imorgen.
Jeg gik i den store buffet restaurant på Titanic Beach hotellet, som hører sammen med Titanic palace hotellet som jeg bor på og indtog min aftensmad. Her var der velsmagende retter og masser grøntsager, og udskænkning af både rød og hvidvin, så jeg sad længe over maden og nød en masse vino og levende musik, inden jeg var grydeklar og parat til, at gå op på værelset og i seng i ordentlig tid, så jeg kunne være frisk til imorgen.
Gad vide hvad jeg skal tilbringe dagen med inorgen...?

Følg med og se hvad der sker!

Måske der kommer billeder senere, men app og internet er ikke optimalt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar