torsdag den 14. december 2017

Travelling Hurghada

En spændende og anderledes rejse er idag gået igang.
Kontra normalt, at jeg rejser på bedst muligst vis, med rygsæk kondisko, meget lidt beklædning og ingen stilletter, er jeg nu ovre i 2 sæt tøj pr. dag strandkjole og selskabs kjole, plus sportstøj, skal jo gerne være aktiv med alt det all inclusive proviantering jeg skal indtage.
Jeg er spændt på hvad jeg har i vente, men qua backpackere tureene som jeg plejer, at tage på, med øje for at holde udgifterne nede, er turen her ikke, at kimse af økonomisk, trods det 5 stjernede luksus resort jeg skal opholde mig på i de næste 7 dage jeg er afsted.
Hotellet byder på 7 restauranter med et udvalg af både, indisk, italiensk og mexicansk mad, så tænker ikke at jeg kommer til at sulte, og ifht mange andre lavere tangerede resorts, hvor man kun må besøge de tilhørende restauranter en gang, ud over den vanlige buffet, må jeg på dette resort nyde udbudet af restauranter, som jeg lyster.
Hotellet lokkede mig udover deres all inclusive program med dykning, kitesurfing, surfing, volleyball, tennis, spa og hamam, så nu er jeg spændt på, at se om det reelt lever op til hvad man forventer af en 5 stjernet standard.
Hvad jeg efterfølgende erfarede efter at jeg havde booket min rejse var, at mit all inclusive også gælder i minibAren inde på mit værelse, så det er bare at gå i krig, den fyldes op hver dag, skål for det.
Imorgen når jeg vågner er det højest sandsynligt til høj solskin og måske op mod 30 grader. Destinationen er Hurghada,  som er en ferieby ned til rødehavet i Egypten.
Hotellet er udvalgt fordi det ligger direkte ned till, stranden. For snart 20 år siden var jeg faktisk i Hurghada på en dykkerrejse, som jeg havde vundet i en salgs konkurrence, så jeg glæder mig meget til at gense byen, som helt sikkert ikke kan genkendes. Da jeg var dernede sidst, var det ikke en velkendt og populær ferieby som idag, der lå kun meget få hoteller og næsten alle hotellerne lå ned til stranden. Idag er Hurghada en feriemagnet fordi  strandene er gode og vandet krystalklart. På Hurghadas strande er der mange former for vandsportsaktiviteter – vandcykel, wind-, og kitesurfing og dette et blot nogle eksempler af de aktiviteter som jeg skal fristes af den næste uges tid...
Følg med på bloggen og se hvad jeg bliver udfordret af de næste mange dage




Ingen kommentarer:

Send en kommentar