torsdag den 21. december 2017

two times diving on a tuesday

Endnu en morgen hvor vækkeuret var sat!
Vi var trætte da det ringede og magtede næsten ikke at skulle så tidligt op.
Men op kom vi og gik ned for at få lidt at spise inden vi skulle være nede ved skibet, ved broen på stranden klokken 8.30.
Båden var fyldt med gæster, og det viste sig at turen var for både dem som kun skulle snorkle og så osandre som skulle dykke med ilt.
Vores første dyk var ved El gota Abu ramada. Endnu engang dykkede vi ikke mere end omkring 10 meter ned tiltrods for, at vi havde booket et dyk hvor vi havde sagt, at vi godt kunne gå 20-25 meter ned. Men vi var blevet sat på et hold med nybegyndere og en enkelt som var igang med at tage sit padi kursus. Det var en lille smule uprofessionelt og måske ikke helt hvad jeg havde regnet med, med min erfaring og alle mine dyk. Normalt deles man ind efter sit dykkerlevel og erfaring.
Så endnu engang var det et forholdsvist kedeligt dyk uden noget specielt. Der var et fransk par med under dykket, som havde medbragt deres kamera og ikke havde styr på sig selv under dykkene. Hver gang de så noget, som skulle fotograferes, svømmede de ind i en, nøjagtigt som det passede dem.
Vi dykkede i 45 minutter og det mest interessante vi så, var en kæmpe stor Moræne som var på vej hen over havbunden.
Da vi kom op på båden blev Rene dårlig. Ikke fordi han havde dykket, men fordi båden gyngede, tiltrods for at det rent faktisk var vindstille.
Rene er ikke så søstærk og bliver åbenbart hurtigt søsyg, så vi fik en tablet til ham og så sov han en lille tines tid, indtil der blev serveret frokost på båden.
Frokosten var ikke noget at råbe hurra for, men den var der. Rene havde ikke den store appetit nu som han havde haft resten af ugen, pga sin utilpashed.
Da vi havde spist frokost gik vi ned bagtil skibet og tog en dukkert for, at friske ham lidt op.
Det hjalp på Rene, så han blev heldigvis klar til det 2. Dyk som var ved El Erug. Vi dykkede i en hel time, det har jeg aldrig prøvet før. Godt nok var det kun ved omkring 12 meter,men alligevel var jeg imponeret over at vi kunne blive under vand så længe. Dette dyk var det bedste af dem alle. Vi så rigtig mange lion fish og så så vi en kæmpestor stonefish. Da vi var næsten tilbage ved båden så vi en slange som snoede sig hen over havbunden og søgte ly og gemte sig under sandet.
Da vi kom retur på båden, skulle vi pakke alt udstyret sammen og så var det op i solen og få varmen. Jeg var kommet til at fryse ved dette dyk, så det tog mig lidt ekstra tid at få varmen retur i kroppen igen.
Vi sejlede ind og det hjalp da vi skulle fra borde og begyndte at gå.
Vi gik i poolbaren for at se om vi stadig kunne få lidt at spise, rene var sulten. De havde desværre lige pakket alt maden væk, så det eneste de kunne tilbyde var de sidste pomfritter som de havde så det fik rené til at stille sin sult med.
Derefter gik vi på værelset og i bad inden vi gik ind til basaren for at shoppe lidt spændende ting til at tage med til DK.
Klokken 20.00 skulle vi være retur på hotellet, for vi havde booket spisning på den japanske restaurant.
Det var en oplevelse, både smags og underholdningsmæssigt.
Kokken stod ved den store stege grill og skar grøntsager på grillen og i luften. Det blev krydret, og de smagte ualmindeligt godt. Så lavede han ris og til sidst kylling som blev flamberet til den store guldmedalje. Som alle de andre aftener hvor vi havde været ude at spise syntes vi, at det gik en lille smule for stærkt med maden. Da vi var færdige med maden på den japanske restaurant gik vi ind i buffeten ved siden af og fik lidt dessert og et glas vin.

Derefter gik vi ned på værelset og hvilede os inden vi blev hentet af vores transfer taxi klokken 0.05 Så var det afsted til lufthavnen og vi kan begynde at tællle ned på en skøn ferie