fredag den 3. marts 2017

Arriving Punta Cana

OHurra for den kollektive trafik og internettet. Fandt et lift til København fra Silkeborg station via gomore og blev sat af på en Ellebjerg station, hvor jeg herfra tog s toget til Ishøj for at overnatte hos min mormor. Det er dejligt med privat hotel tæt på København, med super god service når man skal tidligt op, de fleste hoteller serverer jo ikke morgenmad eller andet før efter kl. 6.00 - så må give casa del mormor 6 stjerner. Normalt er jeg ikke morgen menneske, men vågnede næsten en time før end planlagt og valgte at stå op og gøre mig klar til at tage i lufthavnen. Igen hoppede jeg på s toget til Københavns Hovedbanegård, hvor jeg omsteg til Øresundstoget ud til CPH lufthavn. Det var enkelt, simpelt og lige til. Bagage drop OFF, Security tjek og Bording forløb uden problemer. Blev dog udtaget til stik prøvekontrol for narko i Security tjek, det må helt sikkert være fordi jeg lignede en "bums" som Victor tidligere havde sagt. Sportstøj, rygsæk og stråhat, er jo ikke den normale påklædning for chartergæster til luksuriøse all inklusive resorts, ej heller de 5 armbøjninger inden jeg skal ud at tisse.

Vi landede i Punta Cana 45 minutter før tid så det var bare fantastisk. Flyveturen forløb uden problemer og jeg kom til at sidde ved siden af en spændende og berejst kvinde som var afsted på charter med 4 generationer.

Vi fik en masse spændende samtaler om hendes tid som sygeplejerske i Tanzania, rundrejse i Kina og alt muligt andet om livets op og nedture...

Da jeg landede i lufthavnen gipk jeg afsted med rygsækken for at se om jeg kunne finde en bus ind til byen, og spurgte om vej og priser et par gange. Jeg fik at vide at det ville koste ca 200 pesos. Efter kort tid stoppede en taxa som forlangte 70 dollars for at køre mig til mit hostel, og så sagde jeg at jeg max ville betale 200 pesos, ca. 30 kr, hvilket han ikke ville være med til og forlangte efterfølgende 20 dollars - syntes stadig det var for dyrt og sagde nej tak. Det skulle jeg dog ikke have gjort for det viste sig at være yderst billigt. Alle jeg spurgte efterfølgende ville have mellem 60 og 70 dollars. Efter en halv times søgen på en taxa til rimelig pris endte det med at jeg måtte punge ud med 30 dollars. Det holdt hårdt og jeg måtte vende ryggen til et utal af taxi chauffører førend der var en som indvilligede i at køre mig til mit hostel for 30 dollars, men frem kom jeg heldigvis.

Mit hostel Macao Beach hostel er virkelig ude på "landet" og ligger i en neget lille by. Tiltrods for at det er primitivt er det super hyggeligt.

Jeg fik valgt en seng i mit 5 personers værelse og skiftede herefter om til løbetøj for at løbe til stranden. Det er muligt at vælge mellem 2 strande her. Til venstre ligger surfer stranden og til højre den mere stille strand. Jeg valgte at tage til surfer stranden og løbe i vandkanten. Det var dejligt at få rørt sig og lige at få set området. Da jeg kom tilbage til mit hostel var der mere liv end tidligere. Jeg deler værelse med en belgier, en russer og 2 tyskere. Da jeg havde været i bad gik jeg med de 2 tyskere op mod byen for at se efter lidt madvarer. Jeg priste mig lykkelig over at have husket min pandelampe eftersom det er meget mørkt og grusvejen havde store huller.  Klokken er nu halv ni lokal tid og jeg trænger til at lukke øjnene, så har lige lagt mig i sengen til lyden fra sikaderne


Nettet er så dårligt at i må vente med billederne, beklager

Ingen kommentarer:

Send en kommentar