søndag den 3. marts 2024

Last day at providence driving to playa manzanilla

Idag fik vi morgenmad så snart damen på vores hostal åbnede for, at man kunne bestille morgenmad klokken  7.30.

Vi havde jo lejet en scooter sidst på eftermiddagen igår, som vi også havde idag, så det skulle naturligvis udnyttes.

Så snart vi havde spist tog vi scooteren for, at køre ud på opdagelse på øen. Idag ville vi køre modsat rundt på øen, end vi gjorde igår. Denne side af øen var lidt ligesom turen rundt igår. Højere oppe i landet end kystlinje, og de steder der var kystlinje, var der forholdsvist langt ned til vandet, så der var ikke så meget, stop og nyd udsigten over turen! Vi blev derfor enige om, at køre hen til southwest bay, som vores  første stop på turen, og suge en lille smule mere ud af paradiset 😍

Igår var jo en fantastisk oplevekse sidst på dagen, og nu ville vi gerne se og opleve strande fra morgenstunden.

Her var stadig smukt, og ualmindeligt fredfyldt!

Vi havde stort set hele det lange stykke strand for sig selv. Der var ikke mange mennesker hernede, men det var der faktisk heller ikke igår - hvilket faktisk forundrede os en smule, da vi syntes det var det bedste sted på øen.

Men her til morgen var der ingen på stranden, som i slet ingen.

Vi lagde os på et par liggestole og nød morgensolen, freden og roen.  Ind imellem blev der så varmt at vi var nødt til at gå ud og dyppe vores korpus i det 28 grader varme vand. Vi slentrede  langs stranden, satte os på en lille bar og nød en kaffe/te.

Efter et par timer ved stranden blev vi enige om at køre ud for at finde  playa monzanilla

Denne strand skulle ligge  kun 2,5 kilometer herfra. Det gjorde den også, gemt godt af vejen og med et meget lille skilt der viste vej hertil.. Godt der findes google maps, ellers var vi helt sikkert bare kørt forbi!

Det kan godt være, at jeg mente,  at vi havde været i paradis igår, men monzanilla - whau.  Stranden var måske ikke som en reklame for maldiverne, men alligevel var

der mere paradis over stranden her, end den på southwest bay.

Det var som at træde ind i en verden af ​​ren ro og skønhed., selvom der var liv hernede var der alligevel stort set ikke et øje at se på stranden eller i vandet. Havet/Vandet var  krystalklart og azurblåt, der var blødt hvidt sand og en himmel så blå, at den så ud til at smelte sammen med havet.

Mangler man et sted til  ro pg stilhed, er destination playa Manzanilla et sandt paradis for sjælen. Det var en næsten uberørte strand og i den ene ende var der ingen tegn på menneskelig forstyrrelse, kun lyden af bølgerne, som kærtegnede kysten, og den milde brise, der legede med palmebladene gav en fredfyldt og vidunderlig lyd. Vi kunne smide al tøjet og være helt i fred og ro uden forstyrrelse, og så kunne vi slikke alle solens stråler fra vandkanten, uden at blive kolde. Vandet var 28 grader og luften 31 grader. Heldigvis luftede brisen fra vinden  os. Efter et hvil og en total afslapningsstund gik vi hen forbi

de små hyggelige restauranter som lå langs kysten i den anden ende. Her  serverede de delikate retter, der kombinerer deres lokalt fangne skaldyr med eksotiske krydderier. Vi bestil en omgang store rejer marineret i aiolo. Det blev serveret med de lækreste  plantanas.

Vi nød udsigten mens vi sad og spiste.  Der var en stemning af carabisk charme, og tidens gang synes at miste sin betydning, og jeg fordybede mig i øjeblikket mens jeg sad og nærstuderede   tidevandet. Her skulle vi have biet i stedet for, eller ihvertfald så vi bare kunne være gået herned om aftenen. Efter maden gik vi tilbage til den anden ende af stranden, og lagde os et par timer, inden vi kørte retur og afleverede scooteren.

Hjemme ved os selv, åbnede vi en flaske vin, satte os ude i vandet. Det er dejligt at vi bor med havet så tæt, men stedet og udsigten, kunne intet ift. det vi lige kom fra.

Jen anrettede lidt vandmelon, og så sad vi ellers bare ude ved vanden og nød alle indtrykkene fra fuglene, krabberne, fiskene, sneglene mm. inden vi lavede noget aftensmad.

Efter aftensmaden trængte vi til at ligge på langs. Vi nappede et afsnit Reacher på ipad'en og så var det ellers bare sengetid